Jakie jest ryzyko zakażenia COVID w hotelu?

Pandemia nie ustępuje, dlatego też większość z nas zastanawia się nad ryzykiem, jakie niesie ze sobą pobyt w hotelu. Większość z nas zapewne marzy o wypoczynku z dala od zgiełku i pracy, dlatego też chętnie wybrałaby się do hotelu, gdyby nie… – no właśnie, COVID. Chcemy jednak Państwa uspokoić, powołując się na własne doświadczenie oraz badania naukowe. Otóż ryzyko zakażenia się koronawirusem w obiektach hotelowych jest znikome.

prawdopodobieństwo zarażenia się wirusem Covid-19 w hotelu szacuje się na niskie

Wynik raportu National Health Service

Raport National Health Service, czyli brytyjskiego Ministerstwa Zdrowia, szacuje, że ryzyko transmisji wirusa w hotelach lub innych obiektach noclegowych wynosi zaledwie 1,7%. Porównując je z miejscami, z których zapewne korzystamy zdecydowanie częściej, jak na przykład supermarkety czy puby to bardzo niewiele. W tym pierwszym przypadku ryzyko bowiem wzrasta aż do 12,1%, w tym drugim – do 9,9%. Paradoksalnie, wizyta w hotelu jest o wiele bezpieczniejsza niż pobyt w szpitalu: tutaj ryzyko zakażenia się wzrasta do 2,7%.

Bezpieczeństwo w hotelu

Co zatem stanowi o tak wysokim bezpieczeństwie hoteli? Otóż składowych jest tak naprawdę kilka. Pierwszym i naczelnym powodem jest restrykcyjne przestrzeganie zasad tzw. reżimu sanitarnego. Na naszej stronie mogą znaleźć Państwo szczegółowe wytyczne dotyczące funkcjonowania hoteli w czasie pandemii.

Jako branża chcemy zapewnić Państwu jak największy komfort, na który składa się dbałość o Państwa bezpieczeństwo zarówno w sensie fizycznym, jak i psychicznym. Świadomość przebywania w miejscu, w którym zadbano o jak najlepsze warunki do przebywania wszystkich Gości, i w którym ryzyko zakażenia się jest bardzo niskie, jest podstawą naszej racji bytu. Dlatego poniżej pokrótce przedstawiamy nasze standardy – argumenty, dzięki którym branża hotelowa jest uznawana za jedną z bezpieczniejszych w dobie COVID-19.

Nasze standardy i działania w związku z pandemią COVID-19

Naczelną zasadą, do stosowania której są zobligowani nasi pracownicy, ale także goście to oczywiście dezynfekcja dłoni przed i po wyjściu z hotelu. Wiemy doskonale, że higiena może zdziałać dużo w kwestii naszego zdrowia, dlatego w częściach wspólnych Gości umieściliśmy specjalne dozowniki z płynem do dezynfekcji. Tutaj też panuje obowiązek zasłaniania ust oraz nosa maseczkami.

Obowiązkowa ankieta o stanie zdrowia wypełniana przy wejściu daje z kolei możliwość zagwarantowania komfortu wszystkim goszczącym w naszym hotelu. Zaraz po niej każdy z Gości otrzymuje stosowny pakiet informacji dotyczących bezpieczeństwa pobytu i zasad, do jakich zachęcamy się zastosować podczas niego. Pracownicy hotelu są równie odpowiednio przygotowani do pracy: poddawani pomiarom temperatury i zobowiązani do zachowywania także między sobą odpowiedniego dystansu.

Najważniejszą kwestią jest jednak pobyt w naszych apartamentach. Oprócz tego, że każdy z nich każdorazowo po wyjeździe Gości jest sprzątany, podlega także dezynfekcji. Dodatkowo pokoje są obejmowane możliwie jak najdłuższym czasem kwarantanny po każdym pobycie, tak by nasi Goście oraz my sami mogli spać spokojnie. Wszelkie akcesoria typu telewizor czy zestaw do parzenia napoi są regularnie dezynfekowane, a na życzenie każdego przebywającego w pokoju gościa oczywiście jesteśmy w stanie zapewnić dodatkową opcję sprzątania.

Przebywający w naszych pomieszczeniach goście nie powinni mieć obaw – nasz system wentylacji został wyposażony w wydajne filtry HEPA, dzięki czemu pobyt w naszym obiekcie jest bezpieczny i może być okazją do naprawdę komfortowego wypoczynku, bez ryzyka zakażenia się w hotelu wirusem COVID.

Zapraszamy do zapoznania się z aktualną ofertą Hotelu Grand Ascot!

-10% przy rezerwacji na naszej stronie

Rezerwacja online
Zobacz wszystkie oferty