Wyjazdowa integracja firmowa – na co zwrócić uwagę?

O czym musisz pamiętać, gdy wielkimi krokami zbliża się planowana od dawna wyjazdowa integracja firmowa? Jak zadbać o zadowolenie pracowników podczas eventu? A jeśli dopiero zaczynasz planować – na co zwrócić uwagę, szukając idealnego miejsca na pobyt i co zrobić, aby organizacja firmowego wyjazdu integracyjnego przebiegła bez komplikacji, za to w dobrej atmosferze i ze zrozumieniem potrzeb pracowników i zasad Employer Brandingu?

Organizacja integracji firmowej od początku do końca, czyli jak o niczym nie zapomnieć?

Organizacja wyjazdu integracyjnego potrafi spędzać pracownikom HR-ów czy EB sen z powiek. W końcu zabranie kilkunastu, a często kilkudziesięciu (albo i więcej!) osób na wyjazd nie jest takie proste, szczególnie jeśli jego planowaniem zajmuje się jedna osoba, a w najlepszym wypadku – zespół kilku osób.

Plan

Ze względu na mnogość rzeczy, o których musisz pamiętać, najważniejszy jest plan. Koniecznie rozpisz sobie, co jest do załatwienia i w jakim terminie, a także odhaczaj zrobione już zadania. W zależności od tego, w jakim środowisku cyfrowym pracujesz i z jakich narzędzi korzystasz na co dzień, różne rozwiązania będą dla Ciebie najlepsze. Możesz oczywiście korzystać ze starej, dobrej kartki papieru, ale nie jest ona taka “dobra”, gdy przychodzi do dzielenia się efektami pracy czy rozpisywania zadań. Dlatego dobrym pomysłem są takie narzędzia jak Trello czy Asana, czy nawet Google Sheets czy inne dostępne w chmurze arkusze (np. Excel), w których bez problemu rozpiszesz działania, przydzielisz je współpracownikom i określisz stan wykonania (do zrobienia, w trakcie, gotowe).

Co, kto, gdzie i kiedy?

Miejsce

Jednym z największych problemów przy organizacji integracji firmowej okazuje się często wybór miejsca, które z jednej strony wpisze się w Twoje oczekiwania i możliwości cenowe, a z drugiej będzie atrakcyjne dla pracowników. Z doświadczenia wiemy, że wybór hotelu na miejsce organizacji integracji jest nie tylko optymalny dla Twojego budżetu, lecz także spełnia oczekiwania osób, dla których ta impreza jest, czyli pracowników. Zadbaj o to, by lokalizacja była czysta, nowoczesna i pozwalała na pewną swobodę w zakresie organizacji eventu (np. własne zaopatrzenie). Dodatkowym atutem są udogodnienia, które znajdziesz w hotelu, na przykład sauna czy siłownia dla miłośników aktywności fizycznej i SPA czy bar dla tych, którzy preferują profesjonalnie przygotowane drinki.

Atrakcje

Trzecia, ale nie mniej ważna niż poprzednie część, to ta, w której decydujesz, jakie atrakcje będą miały miejsce w trakcie integracji. Musisz dopasować je do preferencji pracowników – na pewno wiesz o nich sporo, jeśli jednak pojawią się wątpliwości, lepiej wybrać bezpieczniejsze opcje niż te, które mogłyby wpędzić uczestników w jakikolwiek dyskomfort. Pamiętaj, że nadrzędnym celem integracji firmowej jest budowanie dobrych relacji: między pracownikami, a także między pracownikami i firmą, należy więc stworzyć takie środowisko, w którym to wszystko będzie mogło się wydarzyć.

Jakie są przykładowe atrakcje, na które warto zwrócić uwagę w czasie organizacji integracji firmowej?

  • szkolenia związane z zainteresowaniami pracowników lub Waszą branżą (ale prowadzone na luzie – od suchej wiedzy są trwające za dnia konferencje),
  • warsztaty barmańskie czy z gotowania,
  • karaoke,
  • gry terenowe i sportowe,
  • gry miejskie,
  • escape roomy,
  • warsztaty fotograficzne/filmowe,
  • gry VR,
  • ciekawe imprezy tematyczne.

Jeśli organizujesz wyjazdową integrację firmową w hotelu, polecamy się z całą naszą wiedzą i doświadczeniem. Sprawdź również pokoje w Krakowie– napisz do Ascot Premium.

-10% przy rezerwacji na naszej stronie

Rezerwacja online
Zobacz wszystkie oferty