Co sprawia, że myśląc o niektórych restauracjach czy hotelach, mamy same dobre wspomnienia?

Często jest tak, że w niedalekim czasie po wizycie w restauracji nie pamiętamy tego, co jedliśmy, za to świetnie pamiętamy, jak zostaliśmy obsłużeni. Mimo, że przychodzimy do restauracji przede wszystkim dla jedzenia, które lubimy, a nie wyjątkowej obsługi, jedno bez drugiego nie może sobie poradzić. Gościnność jest tym, co sprawia, że myśląc o niektórych restauracjach czy hotelach, mamy same miłe wspomnienia.

Hotel – co właściwie oznacza?

Słowo hotel pochodzi od łacińskiego słowa „hospes”, które oznacza „gość, cudzoziemiec” oraz jednocześnie gospodarza, który zapewnia nocleg i pewne udogodnienia dla gościa/odwiedzającego. Po łacińskim „hospes” powstało „hospitium”, które w języku łacińskim jest określeniem miejsca, które wita podróżujących/cudzoziemców. „Hospitium” tłumaczone jest również jako gościnność, przyjaźń, gościna. Słowo „hospitium” zazwyczaj opisywało zajazd przydrożny oferujący nocleg i wyżywienie dla podróżujących. A więc już w odległych dla nas czasach, hotel i gościnność były nierozłączne.

Perfekcyjna obsługa

Perfekcyjna obsługa rozpoczyna się w momencie, kiedy po raz pierwszy kontaktujemy się z wybranym miejscem. To w jaki sposób zostanie przeprowadzona z nami rozmowa telefoniczna, może świadczyć o tym, jakimi wartościami kieruje się restauracja czy hotel. Pierwsze dobre wrażenie buduje się już na etapie przyjmowania rezerwacji, a życzliwe i przyjazne powitanie powinno być naturalnym, niewymuszonym elementem serwisu.

„Nie ulega wątpliwości, że gościnność jest pierwszą rzeczą, o której trzeba pomyśleć wybierając się w teren i ostatnią, która wywołuje refleksję po powrocie” – Roy Wagner

Lobby i recepcja w hotelu Grand Ascot

Gościnność

Gościnność rozumiana jako serdeczność i bezinteresowna życzliwość okazywana gościom jest w kulturze polskiej uznawana za jedną z najbardziej wartościowych postaw wobec drugiego człowieka. Gościnność – to otwarcie na drugą osobę, które, jeśli ma być rzeczywistym otwarciem, musi być absolutnie bezwarunkowe. Potoczne znaczenie tego pojęcia wyjaśniane jest w leksykonie podróży, turystyki i hotelarstwa jako „akt lub praktyka bycia gościnnym, przyjmowanie lub zabawianie gości lub nieznajomych charakteryzujące się otwartością lub dobrą wolą”. Gościnność w hotelu wyraża się nie tylko we wzorowej realizacji wszystkich świadczeń i spełnieniu oczekiwań gości, ale także w naturalnej serdeczności i przyjazności całego personelu, od portiera zaczynając a na dyrektorze hotelu kończąc.

Wejście do Hotelu Grand Ascot

Restauracja Four i Hotel Grand Ascot

Gościnność kojarzona jest z jakością i standaryzacją serwowanych usług. W hotelu Grand Ascot i Restauracji Four każdy gość jest wyjątkowy. Zespół tworzą młodzi, życzliwi i energiczni ludzie, dla których praca jest pasją. Dzięki ich zaangażowaniu, profesjonalizmie i wrodzonej serdeczności, każdy poczuje się jak u siebie w domu.
W hotelu i restauracji nasza gościnność jest wartością, dzięki której tworzymy wyjątkowe i niezapomniane miejsce, do którego chce się wracać.

Odwiedź nasz hotel i restaurację mieszczącą się przy ulicy Szujskiego 4 w Krakowie i rozsmakuj się w tym, co specjalnie dla Ciebie przygotujemy. Serdecznie zapraszamy!

-10% przy rezerwacji na naszej stronie

Rezerwacja online
Zobacz wszystkie oferty