Choć przyjmowanie gości w hotelu to kwestia, którą najczęściej dokładnie regulują przepisy obiektu, na terenie którego przebywasz, istnieje szereg zasad, które są uniwersalne dla większości ośrodków. Planujesz zaprosić na spotkanie partnera biznesowego, a może spotykasz się z przyjaciółmi czy rodziną? Przybliżymy Ci, jak zazwyczaj wyglądają opłaty, zasady i obowiązki w przypadku przyjmowania osób z zewnątrz.
Spis treści:
Czy w hotelu można przyjmować gości?
Tak – najczęściej przyjmowanie gości w hotelu jest dozwolone i nie wiąże się z dużymi formalnościami. Najważniejsze jest, by wszystkie osoby przebywające na terenie obiektu przestrzegały jego regulaminu. Jego treść znajdziesz w recepcji hotelowej, na stronie internetowej, a często też jako załącznik do rezerwacji (w końcu decydując się na nocleg w danym miejscu akceptujesz regulamin, musisz więc mieć do niego dostęp). Jakie są najważniejsze kwestie, o których musisz pamiętać?
Cisza nocna
W większości hoteli goście mogą przebywać na terenie hotelu (zarówno w częściach wspólnych, jak i w pokojach) do godziny 22. Po tym czasie obowiązuje już cisza nocna, zatem wszelkie spotkania powinny dobiegać końca, a w pokojach hotelowych powinny zostać wyłącznie osoby zameldowane. Być może w Twoim hotelu sytuacja wygląda inaczej – szczegóły sprawdź w regulaminie lub recepcji.
Odpowiedzialność za gościa
Musisz też mieć świadomość, że przyjmowanie gości wiąże się z pewnym ryzykiem – to ty, jako osoba zameldowana, odpowiadasz za wszystkie potencjalne straty czy zniszczenia, więc upewnij się, że osoba, którą zapraszasz, jest godna zaufania.
Opłaty za atrakcje hotelowe
Jeśli wraz z gościem chcecie skorzystać z atrakcji hotelowych, sprawdź najpierw, jak wygląda kwestia wizyt na basenie, w SPA czy saunie. Zazwyczaj osoby z zewnątrz mogą uzyskać dostęp do udogodnień hotelowych po uiszczeniu odpowiedniej opłaty – jej wysokość i dokładne zasady poznasz na recepcji. Jeśli więc zastanawiasz się, czy do hotelu można zaprosić gościa i czy możecie wspólnie skorzystać z atrakcji danego ośrodka, ogólna odpowiedź to tak, ale zawsze konieczne jest zagłębienie się w szczegóły.
Wyjątkiem może być sytuacja, w której dane udogodnienie (np. sauna) jest przepełnione – wtedy pierwszeństwo mają goście hotelowi, Twój gość może więc nie otrzymać wstępu. Pamiętaj jednak, że hotel zawsze chce jak najlepiej dla wszystkich, dlatego najważniejsza w takich sytuacjach będzie komunikacja i rozmowa z personelem.
Restauracja
Wstęp do restauracji jest z reguły darmowy – mogą ją odwiedzać osoby spoza hotelu, nawet te, którym nie towarzyszy gość zameldowany w obiekcie. Jeśli więc szykujesz kolację z partnerem czy biznesowe spotkanie, spokojnie możecie udać się do baru i restauracji znajdujących się w hotelu bez obaw o dodatkowe opłaty czy obostrzenia.
Zasady hotelowe: co z pozostawaniem w pokoju po 22?
Jeśli nie jesteś pewien, czy w trakcie ciszy nocnej ktoś może przebywać w Twoim pokoju, zapytaj o dokładne zasady w recepcji. Może okazać się konieczne domeldowanie gościa, ponieważ niezgodne z zasadami jest, aby np. w pokoju 1-osobowym przebywały przez dłuższy czas 2 osoby i więcej.
Podsumowując – najważniejsze jest, aby przestrzegać pewnych podstawowych zasad i funkcjonować w zgodzie z ogólnymi zasadami przebywania w hotelu. Najczęściej zapraszanie gości nie jest problematyczne dla żadnej ze stron, dlatego wystarczy uważna lektura regulaminu, aby czuć się dobrze i uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.
Dowiedz się również, ile trwa doba hotelowa.