Jak to się dzieje, że hotelowe pokoje są tak czyste? Co sprawia, że goście mogą mieć pewność pełnej higieny i bezpieczeństwa? Czy istnieją specjalne metody lub środki, które stosują osoby sprzątające pokoje? Opowiemy dziś o tym, jak wygląda – krok po kroku – sprzątanie pokoju hotelowego oraz czym się różni sprzątanie tzw. na czysto od tego przy gościu.
Spis treści:
- Na czysto a przy gościu – co to oznacza?
- Sprzątanie pokoju w hotelu po wyjeździe gości – krok po kroku
Na czysto a przy gościu – co to oznacza?
- Na czysto – to sprzątanie pokoju hotelowego po wymeldowaniu się gościa a przed przybyciem nowych osób. To głębsze czyszczenie z pełną dezynfekcją i przygotowaniem wyposażenia oraz otoczenia na kolejnych gości.
- Przy gościu – oznacza sprzątanie pokoju podczas dłuższego pobytu gości na miejscu. Najczęściej sprzątanie pokoju hotelowego przy gościu odbywa się na prośbę i może odbywać się tylko wtedy, gdy gość przebywa poza pokojem, dlatego przed wejściem osoby sprzątające zawsze upewniają się, czy mogą wejść.
Sprzątanie pokoju w hotelu po wyjeździe gości – krok po kroku
Wiesz pewnie doskonale, jak istotna jest czystość pokoju hotelowego dla pierwszego wrażenia i ogólnej oceny pobytu – dlatego właśnie tak ważne jest odpowiednie podejście obsługi hotelowej do utrzymywania porządku. Przedstawimy Ci nasze doświadczenie opowiadając krok po kroku, jak wygląda sprzątanie pokoju w Grand Ascot.
Przygotowanie
Najpierw nasi pracownicy upewniają się, że goście rzeczywiście już się wymeldowali – najczęściej odbywa się to poprzez zapukanie do drzwi, wyraźną informację “Sprzątanie pokoju” lub “Obsługa hotelowa” i odczekanie przed wejściem. Na drzwiach umieszczamy odpowiednią zawieszkę informującą o tym, że pokój jest w trakcie sprzątania, a wózek z akcesoriami niezbędnymi przy oporządzaniu pomieszczenia ustawiamy tak, aby nie zastawiał przejścia na korytarzu. Pracownik sprawdza zawartość oraz sprawność wózka serwisowego, po czym przystępuje do działania.
Ocena pokoju
Przed rozpoczęciem prac odsłaniamy zasłony i zapalamy światła, aby widzieć dokładnie całą przestrzeń. Ważne jest także otworzenie okna, aby przewietrzyć pokój oraz zapobiec pozostaniu mocnego zapachu środków czyszczących. Obsługa sprawdza także, czy poprzedni goście nie zostawili czegoś w pokoju – jeśli tak się stało, przedmioty są przekazywane właściwym osobom w hotelu (np. na recepcję lub do kierownictwa).
Wstępne sprzątanie
W następnej kolejności sprawdzamy, czy wszystkie sprzęty i meble zostały pozostawione w dobrym stanie, opróżniamy kosze na śmieci, zbieramy naczynia. Wymieniana jest pościel (poprzednią bieliznę pościelową i ręczniki wkłada się do worka na wózku serwisowym). Potem ścieramy kurze, dokładnie pozbywając się plam i pyłu z mebli, oraz układamy/uzupełniamy dokładnie całe wyposażenie pokoju (czajnik, filiżanki, woda).
Sprzątanie łazienki
W tym kroku z użyciem bezpiecznych dla ludzi, ale skutecznych dla higieny środków chemicznych czyszczeniu zostają poddane: toaleta, umywalka, kabina prysznicowa/wanna wraz z całą armaturą. Przecieramy lustra oraz płytki, podłogę dokładnie myjemy.
Uzupełnienie wyposażenia łazienki
Uzupełniamy lub wymieniamy kosmetyki łazienkowe, odświeżacz powietrza, przygotowujemy dla gości świeże ręczniki.
Odkurzanie
Pod koniec dokładnie odkurzamy podłogę w pokoju oraz tapicerowane elementy mebli (jeśli dany pokój je ma).
Przed wyjściem – ostatnie szlify
Na końcu zamykamy okna, zaciągamy zasłony, wyłączamy klimatyzację. Upewniamy się też, czy kolejni goście będą usatysfakcjonowani z poziomu czystości pokoju i zadowoleni – ich pierwsze wrażenie jest dla nas niezmiernie ważne. Dla ich komfortu wygładzamy nakrycie na łóżku, poprawiamy poduszki, wykonujemy ostatnie poprawki i upewniamy się, że wszystkie kroki zostały bezbłędnie wykonane. Na końcu obsługa zamyka pokój na klucz i przekazuje informacje o tym, że pokój jest gotowy, do recepcji. Kolejni goście mogą już go odwiedzać!
Sprawdź nasze pokoje premium i apartamenty w centrum Krakowa!